Monday, January 28, 2013

POTPOURRI

RM 5 harganya, beli kat kedai Daiso Japan di Setia City Mall, Shah Alam. saya beli disebabkan bunga keringnya yang terserlah cantik. sudah tentulah wangi. masih lagi dalam bungkusan, tak tahu nak letak kat mana.
 
sedikit cerita tentang Daiso Japan, barang-barangnya unik, kita semua pun tahu orang-orang Jepun tu jenis yang macam mana kan. setiap item yang dijual diperagakan di kedai ini seperti kita melihat satu pameran barang-barang seni yang dijual kepada umum. membuatkan saya dan suami lama-lama 'berkampung' di kedai ini, tapi belinya sedikit sahaja, hehe...
 
sebahagian besar barangnya bermula dengan harga RM 5, kalau leka memilih barang tanpa sedar 10 item sahaja pun sudah mencecah RM 50!. waduh, tanpa sedar juga saya sedang promosi kedai unik ini. tak kisahlah kan...
 
lagi satu item yang selalu kami beli, ala-ala kinohimitsu, jenis plaster tampal kat kaki untuk serap keluar toksin, pun bermula dari RM 5 untuk satu peket. 
beberapa kali juga kami membeli peket plaster kaki tu, bermacam 'perisa' antaranya ginseng, hot chili, germanium, natural wood, dicampur dengan herba yang lainnya.
 
love,
monalizahrais 


No comments:

Post a Comment