Sunday, January 27, 2013

IKAN TERUBUK BAKAR

makan ikan terubuk bakar dekat restoran kegemaran kami Seri Has, tak jauh dari pasar borong, Klang, Meru. setiap minggu (ahad) kami akan ke pasar ini untuk beli stok lauk pauk keperluan +- seminggu. selepas beli barang kat pasar, saya dan suami WAJIB singgah di restoran ini. kami sudah menjadi pelanggan tetap restoran ini bermula tahun 2005.
 
selalunya dalam bulan puasa, sekurang-kurangnya sekali, kami akan berbuka puasa di sini, maklumlah saya selalu dan suka memasak untuk buka puasa dan sahur, so hanya restoran ini yang akan kami singgah untuk berbuka puasa.
 
Sebenarnya di luar dari gambar ini gandingan ikan ini nasi putih, sayur petola rebus/bening dan air teh o ais limau. semuanya berharga RM 6.50 sahaja. sangat murah dan berbaloi, segar dan panas lagi baru sahaja diangkat dari tempat pembakaran. setakat yang saya tahu berdasarkan pengamatan saya, sekitar jam 11 am set lauk pauk untuk lunch akan mula dikeluarkan di kaunter utama tempat mengambil makanan pilihan kita.
 
sekadar berkongsi restoran kegemaran, sekali lagi Restoran Seri Has berhampiran Taman Bunga Melur, tidak jauh dari pasar besar Klang, Meru.
 
Tata... selamat menjamu selera.
 
makanan yang halal dan bersih juga merupakan salah satu cara menjadikan doa kita mustajab, InsyaAllah.
 
love,
monalizahrais 
 

2 comments:

  1. Thk u for sharing...! Teringin nk mkn terubuk bakar hari ni...

    ReplyDelete
  2. Anis... cicah dengan sambal kan... :-)

    ReplyDelete