Wednesday, May 23, 2012

TERINGAT JACK

Semalam ingatan saya terhadap Jack begitu kuat. Pertama kali bertemu Jack sewaktu saya berumur belasan tahun dan Jack pada ketika itu berumur 29 tahun. Opps! Tidak ada kaitan dengan kisah cinta, tapi tak dinafikan itu antara momen indah di zaman remaja saya. Pertemuan, perkenalan singkat dalam situasi yang tidak terduga namun setiap kata-katanya masih saya ingat sehingga ke hari ini. 
 
Saya ada menulis kisah penuh pertemuan saya dan Jack... cuma saya set draf untuk tatapan saya sendiri. Sekarang hari ini setelah saya mencongak, Jack sudah berumur sekitar 40-an. Saya tidak pernah bercerita tentang Jack dengan rakan-rakan saya pada masa itu, agak perahsia juga saya ni. Sekarang pula saya tak kisah bercerita tentangnya di blog ini. Sekiranya saya diberi peluang sekali lagi bertemu dengannya, saya tidak akan menolak. ( sudah tentu sekali dengan suami, hehe.. )
 
Tak mau cerita lebih-lebih, bimbang di salah tafsir... 
sekadar catatan perjalanan sebuah kehidupan
cerita kehidupan kita tidak pernah sama
perbezaan itulah keunikkannya
serta istimewa menjadi 
seorang manusia
kerana Tuhan tidak menjadikan manusia itu sia-sia
 
salam sayang,
monalizahrais
 
 
 

No comments:

Post a Comment