Wednesday, May 23, 2012

PROSES KREATIF DUA

Assalamualaikum Nong, malam tadi adik saya dan tunangnya datang sekali ke rumah kami menghantar barangan hantaran - beg Carlo Rino beserta walletnya, set minyak wangi Coach, set penjagaan badan Loreal, Telekung bercorak... itu saja tapi set warnanya semuanya pink. Waduh, peminat tegar warna pink sungguh bakal isteri adik saya itu.
 
Awal-awal lagi saya sudah kuarantin barang-barang asas dulang reben dan lain-lain tu, adik saya pesan jangan bagi tengok tunangnya yang beria-ia hendak melihat, sudah tentulah tidak boleh, tak suspen kan Nong. Lucu juga menengok perangai mereka berdua itu, sifat budak-budak itu masih menebal lagi dalam diri mereka berdua. Biasalah tu, setelah menggalas tanggungjawab berumahtangga, sifat dewasa itu akan menyerlah berbanding sifat keanak-anakan.
 
Siap bawa ayam golek seekor berharga RM20, ikut pengamatan saya ayam tu seberat di bawah 2 kilo, jadinya mahal begitu sebab cara masakannya ala-ala masakan pakcik Kenny Rogers gitu. Saya balance kan dengan masakan sup sayur. Melihat barangan hantaran, mudah untuk kita mereka letak di dulang, dekorasi hiasannya. Kalaulah bukan disebabkan kesemua barang ini akan naik flight... mahu sahaja saya menggubahnya siap-siap.
 
Bah, tidak banyak yang perlu diceritakan untuk proses kreatif dua ini, hanya kepada memilih design yang cantik dan mudah disiapkan sebaik sahaja sampai di Sabah nanti. Proses seterusnya akan saya sambung lain kali ya Nong. Sampai jumpa lagi di lain lembaran.

salam sayang,
monalizahrais



No comments:

Post a Comment