Monday, April 16, 2012

BUKU

Assalamualaikum dan selamat tengah hari. Sudah menjamu selera ataupun sekejap lagi baru nak keluar untuk lunch? Whatever lah yang penting happy kan. Adoi Yong... lama sudah kita tidak jumpa kan. Harap-harap sihat sejahtera kamu di sana. Surat ini sebagai pengganti diriku di saat rinduku padamu begitu meninggi. Moga-moga Yong pun begitu juga.

Oh ya, tak mau cerita pembuka bicara meleret mengheret terus kepada poin utama. Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012 akan diadakan tidak lama lagi. Tarikhnya 27 April 2012 sehingga 6 Mei 2012, bertempat di PWTC. Sebenarnya kan Yong, lama sudah saya tidak ke sana padahal Klang dengan KL itu tidaklah jauh sangat. InsyaAllah pesta buku PBAKL 2012 ini, hasrat saya membawa sekali mak yang kebetulan berada di KL sepanjang PBAKL ini berlangsung. Sejak duduk Klang saya cuma berkesempatan pergi Pesta Buku Selangor sahaja. Pergi pula lebih dari sekali, maklumlahkan dekat saja dengan rumah.

Urusan utama mak berkaitan dengan family, tidak ada kaitan langsung dengan PBAKL, tapi tidak salah ambil kesempatan ini bawa mak ke sana selain melawat tempat-tempat menarik kan? Sebelum ini saya sering membawakan buku terutama sekali buku masakan setiap kali saya balik ke Sabah. Buku kanak-kanak juga tidak terkecuali untuk bacaan semperiding di rumah di kampung halaman tercinta.

Mak saya ada koleksi buku-bukunya sendiri. Kebanyakannya berkaitan dengan agama. Permudahkan urusan hambaMu ini ya Allah untuk membawa mak ke PBAKL 2012, ke booth yang banyak menyajikan buku-buku kegemarannya. Kau tau Yong, saya cuba membayangkan reaksi mak macam mana nanti, saya mengharapkan dia teruja dan rasa berbaloi datang ke sini. Doakan sekali ya Yong.

Inilah masa yang ditunggu-tunggu untuk memborong buku kegemaran. Bermacam genre... kalau saya Yong sudah tentu buku-buku masakan, bacaan kanak-kanak dan novel tertentu dari penulis yang berlainan. Saya ni kan Yong, baca apa saja asalkan menarik di mata saya, opps! tapi itu tidak bermakna saya tidak membataskan pembacaan saya kepada perkara-perkara yang tidak sepatutnya.

Na...kan, macam panjang pula surat saya kali ni Yong. Mau cerita pasal pesta buku saja bah tu, nanti saya sambung cerita lagi Yong sekembalinya saya dari pesta buku yang bakal berlangsung dalam masa terdekat ini. INSYAALLAH.

Sekian untuk kali ini Yong.

salam sayang...
monalizahrais
 

 



 




 

No comments:

Post a Comment