Monday, November 24, 2014

STREET ART LORONG BELAKANG SEKSYEN 7, SHAH ALAM


Assalamualaikum...

Berikut gambar-gambar di dinding yang terdapat di lorong belakang premis-premis perniagaan di Seksyen 7, Shah Alam. Sambil shopping tudung dan kain...saya singgah sekejap ambil gambar dan sempat juga selfie. Bab shopping saya suka pergi sendiri... lebih tenang dan selesa...kalau bawa suami atau kawan rasa macam terbatas waktu dan kurang selesa membelek-belek barang yang hendak kita beli, faham-faham sajalah wanita dan shopping kan..

Saya ke sini pada tarikh 11/11/2014 yang lalu.


Jom layan gambar...
















































Ada banyak gambar...ini saja yang dapat saya tangkap, itupun cepat-cepat tangkap gambar sebabnya tujuan utama singgah di Seksyen 7 beli tudung-tudung kiriman emak dan adik. Walaupun saya graduan dalam bidang seni persembahan... tapi lukisan di dinding ini bukan 'bidang' saya...maklum cabang seni itu sendiri sangat luas bukan. 

Kurang sesuai untuk saya kritik lukisan-lukisan ini... semuanya cantik dipandang dan ada mesej tersendiri... yang paling menyentuh rasa ada beberapa lukisan seperti kapal terbang MAS dan pray for Gaza.  

Tentang street art ini juga...ada banyak gambar yang di hashtag di instagram #LORONGBELAKANG  oleh pengunjung yang pernah datang ke sini...ada banyak juga aksi-aksi menarik, komen-komen lucu yang mereka sertakan. Jenguklah di sana untuk lebih informasi!


love,
mr
kapar klang
24/11/2014
monday

 

No comments:

Post a Comment