Friday, November 21, 2014

SEKSYEN 7 SHAH ALAM JALAN-JALAN CARI TUDUNG

Assalamualaikum...

Minggu lepas saya ke seksyen 7 Shah Alam mencari tudung kiriman emak dan adik. Esok adik saya yang belajar di Adtec itu akan pulang ke Sabah bercuti semester.
Sebelum ini saya hanya lalu di tepi-tepi jalan seksyen 7 untuk ke I City dan PKNS Shah Alam, baru kali ini singgah dan merayau ke kedai-kedai tudung yang berderet di situ. Kalau tak sempat ke Jalan TAR bolehlah singgah sini, banyak juga pilihan sampai rambang mata dibuatnya. Dekat saja dengan rumah kami jika dibandingkan dengan turun ke KL. Tapi kalau nak beli banyak/borong...alang-alang turun KL, puas hati.

Sambil cari dan beli tudung...sempat lagi saya singgah di laman seni street art lorong belakang, tapi untuk cerita laman seni itu saya tulis di entri seterusnya. Sekarang mau cerita bab tudung dan kain-kain dulu. Wisma Jakel, Gulati's dan Burger Bakar Abang Burn antara yang selalu disebut-sebut kalau nak pergi Seksyen 7 Shah Alam, senang sangat nak cari tempat ni.

Ok, terus kepada gambar-gambar di bawah.


 


























Kalau naik bas dari bandar Klang tambang RM1 dalam 15 minit dah sampai sini, ikut bas Seranas yang menuju PKNS. Dekat sangat dengan bandar Klang. Saya beli tudung dagu mengikut permintaan emak dan adik, pusing-pusing cari akhirnya beli dekat Real Hijab bermacam jenis dan warna tudung dagu, tak dagu dan lilit-lilit (shawl). Kebetulan Real Hijab tengah promosi 3 helai RM100 sampai hujung tahun 2014 kata jurujualnya. Harga asal RM70 dapat 3 helai RM100 kira ok lah tu... kena dengan bajet emak dan adik.

Korang layanlah tengok gambar ya... nak pilih tudung yang semurah RM10 ke RM puluh-puluh ke ratus suka hati kamu...

Tanda-tanda awal kita memasuki kawasan seksyen 7 antaranya stesen minyak dan bangunan KFC yang besar gedabak tu (dari bandar Klang lah), tapi senang cerita memang mudah cari tempat ni. So? Nak cari tudung berjenama tak berjenama tempat ini juga satu pilihan, InsyaAllah untuk raya puasa tahun 2015 saya nak cari tudung kat sini lagi kalau tak sempat atau tak larat ke Jalan TAR, selain PKNS Shah Alam.

Yang menarik perhatian di sini...majoriti peniaganya Melayu, muka-muka Melayu ada di mana-mana ditambah lagi lokasinya berdekatan dengan pintu masuk Uitm... mood Melayu begitu menonjol sekali, ops ini bukan racist tau! Saya cuma tulis apa yang saya nampak di hadapan mata saya.

Ok, tata titi tutuuuu...jumpa lagi di lain babak.


love,
monalizahrais
kapar,klang
21 nov 2014 friday

 
 

1 comment:

  1. Ada urusan di Shah Alam/Klang/USJ Subang Jaya i.e Summit USJ, Sunway, Alam Sentral, Kota Kemuning, SACC Mall, I-City, Wet World, ADTEC, CIAST, WISMA GM, UITM, UNISEL, MSU, POLITEKNIK Shah Alam atau sebagainya. Tempahlah homestay kami yang berdekatan dengan harga murah & berpatutan (RM180/semalam) dan boleh layari INTERNET @ UNIFI percuma. Layari blog kami untuk info terkini di http://onlinebookinghomestay.blogspot.com

    p/s: perkhidmatan sewa harian juga disediakan

    ReplyDelete