Friday, August 12, 2011

SAHUR

Pagi ini cerita tanpa gambar. Line internet kurang memuaskan. Malas nak fikir sebabnya, kadang-kadang memang macam tu. Beberapa hari yang sudah, berlalu tanpa menyentuh langsung laptop. Letih bah. Gambar banyak, tapi masih dalam kamera yang tidak mahal dan tidak murah tu (bolehlah...asalkan terang, dapat zoom in out dan edit sikit-sikit).

Pagi ini buat pertama kalinya untuk puasa tahun ini saya dapat makan semasa bersahur, itupun kek pisang yang dibeli di pasaraya Mydin berharga RM 3.20 dan minum air biasa. Dapatlah makan beberapa potong. Bukan sebab tidak terbangun semasa bersahur, tetapi tekak ini sudah terdidik sejak umur 13 tahun lagi...memang susah untuk menelan makanan semasa bersahur.

Budak asrama selama hampir tujuh tahun. Setiap kali bulan puasa, walaupun laungan bangun bersahur sama ada dari makcik dewan ataupun pelajar asrama supaya bangun sahur...selalunya minum air saja lepas tu duduk-duduk di katil, tak pun tidur balik sampai waktu subuh, he he he...

Dan kalau dipaksa pun tekak ini untuk menelan makanan, kena tunggu seminggu dua barulah dapat makan seperti biasa. Permulaannya memang susah, rasa nak muntah pun ada. Selain nasi, selalunya senang sikit limpas di tekak tu.

Waduh-waduh pagi ini sahaja sudah membebel-bebel. Terangnya mata. Laju saja menaipnya aduidui. Sekarang saya masih di semenanjung, sekejap lagi imsak. Sambil minum-minum ni.

No comments:

Post a Comment