Monday, November 11, 2013

MOM NOT DANG DATANG KL.... yahooooo!!!!!

Assalamualaikum...


InsyaAllah semoga semuanya berjalan lancar, lebih kurang 9 hari lagi ibu kami, adik Not dan adik bongsu Didang datang KL & Klang. 

Atau lebih tepat lagi tarikhnya : 20 November 2013 - 15 Disember 2013. Hampir sebulan juga kan. 

Mereka datang menaiki Airasia begitu juga dengan balik semula ke Sandakan. Tambang untuk 3 orang berjumlah RM 1390. Saya yang uruskan tiket, melalui telefon kepada ejen yang sudah beberapa tahun kami membeli tiket darinya. 15 Disember 2013 nanti, mereka akan balik berempat sekali dengan adik Amin saya yang bermula cuti semesternya 15 Disember 2013 dan datang semula ke sini 12 Januari 2014.


Memang ada lagi yang lebih murah, tapi tiket ini dibeli beberapa minggu sebelum penerbangan, dalam bulan ini juga dan faham-faham sajalah kan... kena cuti sekolah memang harga tiket sudah melambung tinggi. Oh ya, tiket adik Amin saya dibeli awal sebelum itu. Untuk tiket mak, Not dan Dang, lambat sikit dibeli banyak yang perlu diuruskan emak sebelum datang ke sini.


Tak sabar rasanya melihat reaksi adik Not dan Didang kami, pengalaman pertama mereka menaiki flight begitu juga pertama kali datang ke sini. Dan tak sabar juga hendak mengusik mereka.

Kira rezeki lah tu... seingat saya mula-mula saya datang KL May 2000 yang lalu, ketika itu adik bongsu saya si Didang ini belum pun sampai umurnya sebulan, dia lahir 29 April 2000 dan saya berangkat ke KL pada 20 May 2000. Sekarang, sudah tingkatan satu di SMK Agama Sandakan, Sabah. Tanpa sedar, terasa derasnya masa berlalu pergi. Adik Not pula sekarang tingkatan 4 dan buka sekolah nanti dia kena berhadapan dengan SPM. Separuh dari cuti sekolah mereka dihabiskan di sini.

Tak sabar tak sabar tak sabar nyerr.... menghitung hari... akan sampai waktu yang ditunggu-tunggu. Doakan semuanya baik-baik saja.


love,
monalizahrais
Jalan Kapar, Klang
Selangor
11/11/2013 (Isnin) 

 
 
 

No comments:

Post a Comment