Monday, December 23, 2013

47 RONIN @ GSC SETIA CITY MALL

Assalamualaikum...

Semalam, hari Ahad kami ke Setia City Mall, sebelum itu pergi Tesco dulu. Macam biasa, lepak di kedai MR. D.I.Y dekat Tesco dan kedai DAISO di Setia City Mall. Kemeriahan Krismas tu terasa sudah dengan lip lap lampu perhiasan bagai dari pokok Krismas. Ianya di luar jangkaan, tiba-tiba suami hendak tengok movie, katanya lama benar kami tak tengok movie sama-sama.

Mengimbas, kali terakhir kami tengok wayang bersama... mungkin beberapa tahun lepas, tak ingat dah, hahaha... alangkah seronoknya jika anda membesar dalam suasana kampung dan tidak terdedah dengan pelbagai unsur-unsur bandar seperti lepak di pusat membeli belah, atau tengok wayang atau yang lebih teruknya menghabiskan masa begitu sahaja.

Kami keluar rumah sekitar jam 2 petang dan sampai ke rumah +- jam 10 malam. +- 8 jam menghabiskan masa dan duit singgah di kedai kegemaran sekaligus tengok wayang. Nasib baik bukan selalu. Sesekali di hujung minggu aktiviti kami keluar di mana-mana (selalunya pusat membeli belah), pergi makan-makan sambil duduk-duduk tengok orang ramai lalu lalang, bercerita macam-macam perkara. Saya jenis orang yang kurang gemar berada di tempat ramai orang, tempat sesak, hospital dan bank, kecuali keadaan memerlukan saya berbuat demikian.

Semalam, lemas dan jemu saya tengok ramai orang, tapi disebabkan keluar dengan suami, gagah jugalah. Asyik 'dating' kat rumah jer, sesekali keluar best juga kan.

47 Ronin cerita tentang sekumpulan Samurai seramai 47 orang menuntut bela atas kematian tuan mereka, Lord Asano. Dikreatifkan dalam bentuk wayang berdasarkan kisah benar.

Ok, berikut tiket kami dan tin popcorn.










 love,
monalizahrais
jalan kapar,klang
selangor
23/12/2013 (Isnin)
 

 

No comments:

Post a Comment