Tuesday, October 14, 2014

KLINIK GIGI DI KLANG

Assalamualaikum...

Ini siaran tertunda, adik saya sakit gigi dan disebabkan tak tahan sakit tambahan exam semakin dekat, cabut gigilah jawabnya. Masalahnya ialah saya tidak tahu di mana klinik gigi di Klang, sebenarnya tak perasan sebab tak pernah sakit gigi sebelum ini. 

Cari punya cari akhirnya saya dan adik pergi ke klinik gigi berhampiran perpustakaan awam dekat Jalan Tengku Kelana, Klang. Dan klinik gigi ini berdekatan dengan Klinik Kesihatan Aneka. 

Dari Bandar Klang Diraja, kalau naik bas ambil yang menuju Banting dan turun betul-betul di persimpangan jalan naik bukit menuju laluan masuk ke klinik ini. Kalau tanya orang sekitar Jalan Tengku Kelana pun, kebanyakannya tahu tempat ini. Tambangnya RM 1 sahaja dan kurang 5 minit...dah pun sampai.

Kami datang Sabtu, tapi staf nurse tu cakap datang pagi Isnin. Ok, dan Isninnya pula kami datang waktu petang, di suruh datang hari Rabu sebab Selasa bersamaan cuti umum 16 Setember 2014 Hari Malaysia. Salah kami juga tak dengar betul-betul cakap nurse, suruh datang PAGI Isnin datangnya petang.

Ok, ini jadual kalau nak cabut gigi. Kami pun baru tahu tentang jadual ini. Kami sangka cabut gigi itu jadualnya seperti office hour, rupanya tidak. Jom tengok jadual yang diberi nurse.



RM 1 untuk daftar dan RM 1 lagi untuk cabut gigi. Harga bedah gigi, tampal atau pasang gigi berbeza cuma masih murah untuk warganegara Malaysia. Yang bukan warganegara, mahal sedikit harganya.

Semoga ada manfaat kepada anda yang memerlukan perkhidmatan pergigian di sekitar daerah Klang (klinik kerajaan). Senyum...

Love,
MonalizahRais
Bt. 3 Jln. Kapar,Klang
14/10/2014 Selasa. 

 

No comments:

Post a Comment