Saturday, August 30, 2014

RAYA 2014

Assalamualaikum...

Lama sungguh tidak update cerita di blog ini. Sebabnya saya aktif di facebook dan Instagram. Gadget terkini yang saya gunapakai smartphone jenama Acer model V370, ada kamera hadapan dan belakang, mudah untuk selfie bukan?

Oklah cerita raya 2014. Tahun ini saya pulang Sandakan seminggu sebelum Hari Raya Aidlfitri. Raya ke 4 saya gerak ke Kota Kinabalu. Suami sudah sedia menunggu di sana, dia balik Kota Kinabalu lewat sedikit 27 Julai 2014, sehari sebelum hari raya pertama. Kemudian kami pulang semula ke Sandakan, seterusnya berangkat ke Kuala Lumpur semula.

Tarikh balik saya ke Sandakan 20 Julai 2014 dan pulang semula Semenanjung Malaysia 13 Ogos 2014. Seperti tahun-tahun sudah, rasa sedih dan rindu dengan keluarga di kampung halaman masa nak balik KL itu sukar dielakkan, ianya berlaku secara spontan dan semulajadi. Beberapa minggu ke hadapan perasaan itu akan beransur-ansur pulih seperti biasa. Pun begitu, ingatan terhadap keluarga di kampung sentiasa refresh di ingatan.

Telefon, fb dan whatsapp menjadi pengganti diri berhubung dengan emak, adik beradik dan anak-anak buah yang sentiasa comel itu.

Di KK, anak buah kahwin dan tentunya suasana meriah, dengan makanan lazat, bersanding, riuh rendah keluarga berkumpul dan yang seumpamanyalah, faham-faham sajalah suasana kahwin dan hari raya, apabila bergabung situasi ini ianya lebih meriah daripada biasa.

InsyaAllah tahun hadapan jangkaan semasa Hari Raya puasa,adik saya akan melangsungkan perkahwinannya, mengikut persetujuan mereka bertunang selama setahun. Doakan semoga semuanya berjalan lancar. Sekarang seperti masa terasa berjalan atau berlari? Rasa sekejap sangat bercuti di kampung halaman waktu Hari Raya beberapa minggu sudah. 

Apapun saya bersyukur kepada Allah, dengan izinNya saya dapat balik kampung setiap tahun bermula tahun 2000 sehinggalah sekarang, sekurang-kurangnya setahun sekali, syukur Alhamdulillah. Harapan saya untuk tahun-tahun seterusnya, saya dapat balik kampung lebih kerap daripada biasa atau dapat peluang untuk kami suami isteri bermastautin semula di Sabah, harapan yang sentiasa segar di alam impian kami, tentunya diiringi kehidupan yang aman damai bahagia. (hehehe...)


 


 Gambar ini diambil di Lapangan Terbang Sandakan, Sabah bertarikh 13 Ogos 2014 (Rabu) yang lepas. Selfie dengan my loving mom.

Bila lagi kan mau selfie sama emak sendiri, jangan malu-malu dong, hehehe....

Ok, setakat ini dahulu sesi 'memanaskan tulisan' di blog saya. InsyaAllah akan disambung lagi, banyak cerita ni yang hendak dikongsi, setelah +- lapan bulan tidak menulis di blog. tata...

Love,
Monalizah Rais,
Bt. 3 Jalan Kapar,
Klang, Selangor.

30 Ogos 2014 (Sabtu)
4 Zulkaedah 1435



 

No comments:

Post a Comment