Tuesday, September 10, 2013

KAPAL TERBANG = IMPIAN

Assalamualaikum...


 by : adik jejengku


Gambar ini dilukis oleh adik saya pada tahun 2010. Saya bagi idea dan adik saya pelukisnya. Nasib baik saya simpan dalam fb, secara kebetulan adik saya itu sedang belajar di ADTEC, Shah Alam mengambil kursus penyelenggaraan kapal terbang, baru sahaja daftar masuk bulan Julai 2013, tahun ini. Kebetulan kan...

Tiba-tiba saya teringat tentang lukisan ini, walaupun ianya bukan lukisan profesional, tapi sentimental value itu, apabila diingat-ingat semula, rasa seronok dan penuh bermakna. Ditambah lagi lukisan ini menyimpan mesej yang amat mendalam.

Kata adik saya, dia tidak faham makna lukisan ini, balas saya... satu hari nanti kau akan faham maksudnya. Mungkin tafsirnya akan berbeza dengan saya, sebabnya sudah pasti pengalaman hidup kami tidak sama. Hanya sekeping gambar atau lukisan, mampu menerbitkan pelbagai makna kepada orang yang melihatnya.

love,
monalizahrais 

 

 



No comments:

Post a Comment