Tuesday, June 18, 2013

MEE SUP AYAM

Assalamualaikum...

Sejak akhir-akhir ini saya kurang berselera makan nasi berlauk. Entahlah, tapi rasa badan tak sedap, rasa macam mual-mual pun ada. Tapi lapar kalau tak makan... untuk mengatasi rasa tak selesa ini, saya buat mee sup ayam - ikut citarasa tekak saya. Kesannya rasa mual nak muntah etc itu kuranglah sikit. 

Semalam saya keluar ada sedikit urusan, makan nasi juga tapi nasi berlauk berkuah kari, saya suruh kurangkan sedikit nasi tu dilawan dengan ais lemon tea, nasiblah tak mual. Makan dekat restoran mamak.

Ok, jom layan gambar mee sup ayam versi saya (*-*).











Bahan-bahan

mee kuning
isi ayam (digoreng kemudian dihiris halus-halus)
bebola ikan
kek ikan
daun sup dihiris halus
bawang goreng
halia ditumbuk halus
rempah sup ditumbuk halus
 limau kasturi
cili hijau dikisar 
garam 
ajinomoto
kicap



love,
monalizahrais

No comments:

Post a Comment