Monday, January 8, 2018

1/1/2018 I CITY, SHAH ALAM

Assalamualaikum…

Hari ke 8 di tahun 2018. Sebelum itu sebut bab cuaca dulu, hari ini cerah sepanjang hari, dalam hati pun cerah terang benderang juga.


Malam 31 Disember 2017 menghampiri jam 10.30 malam. Suami belum balik kerja, dalam hati saya tak mengharapkan sangat kami sempat ke I City, Shah Alam. Selepas Maghrib saya masak nasi berlauk siap-siap, kalaupun kami tak sempat makan malam… nasi tu boleh jadi nasi goreng esok paginya. Saya fikir untuk ambang tahun baru 2018 mungkin di rumah saja, sambil saya focus tengok movie. 

Tiba-tiba suami telefon suruh bersiap, sekejap lagi dia sampai rumah dan kami terus ke I City Shah Alam. Masa itu jam sudah 11 lebih.
Seperti tahun sudah kami naik motor saja menuju I City Shah Alam… masih mood sesak berasak kenderaan menuju ke sana. Kali ini kami agak terlewat sedikit, berbanding tahun sudah sebelum jam 11 malam 31 Disember 2016 kami sudah di sana. Kami sampai tepat-tepat jam 12 malam ketika bunga api berdentum-dentum di ruang udara. Sesak padat dengan pengunjung.


Bukan tentang teruja sangat tapi sekadar suka-suka ke sana…tujuan utama hendak bergambar ambik port happy new year 2018 tu. Malam itu kami lepak di I City Shah Alam sampai jam 3 pagi. Sambil kami mengulang ayat mungkin sampai ke siang agaknya orang-orang ni. Dalam fikiran saya…setiap tahun ke hadapan akan semakin ramai, lebih ramai daripada biasa pengunjung ke I City sempena ambang tahun baru, sebabnya kemudahan Uber/Grab amat mudah diapply oleh siapa pun.


Tentang sampah sarap, bahagian ini tetap sama seperti tahun lalu, saya lihat tong sampah banyak disediakan tapi tetap tidak dapat menampung sampah yang ada. Tong sudah penuh, sampah bertabur di sekeliling merata tempat. Saya masuk di kedai KK Mart, stesen soft drinks dan jajan tinggal sedikit yang tinggal, saya tidak banyak pilihan membeli, so kita beli apa yang ada.


Malam itu saya dan suami lebih banyak duduk-duduk saja, di tepi jalan melihat gelagat pengunjung. Selesai mengambil gambar…kami menuju Klang lepak sekejap order makan minum nasi goreng u.s.a, nasi goreng ayam dan minuman teh o ais limau kosong, nescafe tarik, ais kosong. Total RM 20.


Next, balik rumah, tidur sampai ke pagi. Sebelum menutup tirai cerita, jom layan gambar.











Nota kaki : abaikan muka kami  yang tak ready tu... dan lagi satu baju yang saya pakai tu saiznya besar, automatik saya pun terrrr...lebih saiz, bukan saya yang besar ya...kita sedang-sedang saja ☺☺☺
Ok lah...tatatititutu...lain kali kita jumpa di entry yang lain ya! ✌✌✌ 

love,
monalizahrais
Selangor
8 Januari 2018 Isnin




No comments:

Post a Comment